Pages

Friday, September 18, 2009

Berlalunya Ramadhan

Ramadhan berlalu dan lebaran menjelma. Saya masih diburu resah dan rindu. Resah mengenangkan ramadhan yang berlalu tidak saya penuhi sebaiknya dan rindu untuk terus mengumpul nikmat ibadah dan cinta-Nya dalam keberkatan ramadhan.




Rasa masih di kolej ketika tinggal lagi dua hari syawal tiba. Tergesa mengejar khatam quran dan berusaha untuk solat malam. Hati saya dipagut pilu teramat. Kesal dengan ramdhan yang berlalu, apa yang telah saya lakukan?




Saya berharap ramadhan tidak pergi. Saya mengharap waktu membeku dan akan saya lanjutkan ibadah saya sebaiknya. Saya mendamba gandaan pahala atas setiap ibadah yang dilakukan. Tuhan, saya mahu bertaubat dan menghidupkan setiap malam-malam ramadhan.




Dan saya merasa tewas. Layakkah saya menyambut hari kemenangan?




Salam Lebaran buat semua.....doakan ibadah yang dilakukan dalam ramadhan kali ini
diterimanya dan sampaikanlah kita ke ramadhan akan datang. Amin, ya Rabbal Alamin.

0 comments: