Pages

Monday, June 29, 2009

?????




Apa yang perlu saya lakukan? Sungguh, saya mencuba untuk berada dalam kelompok itu, mengenali dan memahami rencam serta karenah mereka. Namun ternyata, saya gagal. Saya tak menemui ketenangan, jauh sekali kemanisan dan keindahan.


Saya bukan mengharap yang mudah. Jauh sekali. Namun saya sendiri kurang mengerti situasi. Barangkali memang silap saya juga. Tergesa mengambil langkah ini sedang saya sedar natijah yang terpaksa saya lalui. Jelas sekali saya tidak sekuat mana merempuh gelombang yang ada.


Saya sudah terlalu rindu untuk kembali ke waktu lalu. Namun, separuh hati berbisik betapa waktu bergerak dan berubah. Sungguh, saya bukan mengkarung yang begitu mudah merubah diri mengikut persekitaran. Tegar, itulah saya. Hingga kadang-kala saya khilaf dalah kedegilan itu.


Saya mencari jalan keluar. Menangis sendiri agar Tuhan ingin membantu. Namun hakikatnya saya sendiri lemah sekali. Mujahadah yang masih terketar.


Apa yang perlu saya lakukan? Terus berpura dalam dunia yang meresahkan ini? Atau hanya menanti hadir bantuan Ilahi? Saya buntu sekali. Apa yang pasti ku ingin sekali terbang tinggi mencari laluan ke syurga firdausi. Oh, tunjukilah daku!



0 comments: