Pages

Sunday, November 1, 2009

masa yang tinggal



Semester ini tinggal lagi 2 minggu sebelum berakhir. Tahun ini tinggal lebih kurang 2 bulan sebelum berakhir. Saya tertanya-tanya tinggal lagi berapa lama untuk saya tinggalkan segalanya?


Masa memang akan terus berlalu. Dan kita dalam tertekan mengejar setiap tarikh akhir. Bimbang dan gusar, andai apa yang perlu disediakan, apa yang perlu disiapkan, masih belum selesai bila tarik akhir tiba. Sungguh, kita takut. Takut berdepan keadaan di mana kita masih belum bersedia, masih belum menyiapkan apa yang perlu pada tarikh yang ditentu. Takut berdepan masa depan.


Ya, saya tidak sabar untuk semester ini beakhir setelah lebih 5 bulan bergelut dengan pelbagai peristiwa, tarikh akhir dan tekanan. Namun, saya tidak mahu tahun ini berakhir. Mengingatkan usia yang bakl kurang setahun lagi, saya seakan bimbang dan gentar. Kerana saya tidak tahu bilakah tarikh akhir saya akan tinggalkan segalanya?



0 comments: