Pages

Saturday, April 18, 2009

Sedikit tentang diri waktu kini....

Lama sangat rasanya tak menulis. Macam-macam isu yang timbul. Namun, halangan utama adalah perkhidmatan jalur lebar yang bermasalah. Namun, hikmahnya, tumpuan yang penuh untuk peperiksaan dapat dilaksanakan. Maka terlebih dahulu dalam apa jua keadaan dan situasi, Alhamdulillah atas segala kurniaan Ilahi.


Musim peperiksaan sudah seminggu berlangsung. Masih berbaki tiga kertas pada minggu hadapan. Sungguh, harapan untuk memperoleh keputusan yang terbaik kadang-kala membuatkan kehidupan seakan begitu tertekan. Sungguh, saya masih terlalu sukar rasanya untuk berdepan kegagalan dalam bidang akademik. Doakan saya terus teguh mengulang kaji dan mengharapkan bantuan dan rahmat Allah.


Dalam masa yang sama, masalah program KEJATI masih juga belum selesai. Sungguh perjuangan apa yang akan dibentangi permaidani merah. Tanpa onak dan duri, itu bukan perjuangan. Saya redha dengan ujian yang terus menerus diberikan Tuhan. Pasti ada hikmah. Doa saya, saya akan terus kuat dan sesekali tidak akan menyerah kalah.


Keluarga. Saya rasa saya tidak berhak untuk menjustifikasi erti kebahagian. Sungguh, hidup takkan selamanya melalui jambatan yang teguh terbina, kadang-kala ada juga papan terjongket dan skru yang longgar. Namun, saya cuma berharap Tuhan akan sentiasa di sisi saya. Memberikan rasa bahagia walau hati terus terluka.


Saya rasa, ini sahaja kali ini. Saya perlu menyambung ulang kaji. Isnin ini ada kursus yang sukar menanti. Doakan saya beroleh kejayaan yang cemerlang demi menegakkan maruah agama Islam tercinta!!!

0 comments: