Pages

Wednesday, March 18, 2009

Saya Yang Dulu

Saya dah banyak berubah....
Dulu, saya seorang gadis pemalu, jangankan berbicara, untuk memandang lelaki yang bukan muhrim saja terasa begitu sukar....
Dulu, apabila melangkah saya akan menunduk, mata dijaga, langkah dijaga, tak mahu menjadi fitnah, umpat kata manusia...
Dulu, saya tak mampu untuk duduk dalam kumpulan bercampur pergaulan, saya tak bisa berkomunikasi apatah lagi menyelesaikan urusan dengan sebaiknya jika melibatkan berlainan jantina....
Dulu, saya sama sekali tidak selesa didekati lelaki, berbual apatahlagi diajak bergurau...
Sama sekali dahulu saya tidak biasa...
Jantung saya akan berdegup kencang,
Peluh mula memercik,
dan rasa gentar dan malu menebal dalam diri....
Itu bukan kerna jatuh cinta pertama kali, tapi kerna saya dahulu begitu terjaga diri hingga perkara sebegitu terasa amat menggusarkan...


Itu dulu...
Saya dah banyak berubah...
Sungguh, saya memang mahu berubah...
Sejak dulu, saya mahu jadi gadis berani..
Saya mahu jadi gadis yang hebat berdepan setiap cabaran...
tenang dan yakin ketika melangkah...
sungguh, saya gadis pintar, saya tak mahu diam sendiri...
Saya mahu dikagumi,
Saya juga ingin jadi gadis biasa...
Mudah didekati dan senang berbicara....
Banyak..banyak sekali yang ingin saya jadi...
Saya banyak berubah...


Memang saya telah berubah....
Namun saya sering digamit rindu...pada diri saya yang dulu...
Walau saya belum berubah sehingga mencapai semua yang saya ingini...
Saya seakan mahu kembali...
Menjadi diri saya yang lalu...


Sungguh, saya istimewa...
Dengan ketar dan debar seorang gadis...
mengapa mesti menjadi yang biasa-biasa sahaja?
Sungguh, saya perlu berubah...
namun, saya lebih-lebih lagi mesti kekal...
kekal sebagai diri sendiri....


Barangkali, saya perlu berhenti berubah..
Dan mulai, mempertingkatkan diri...
Agar, satu hari nanti saya akan jadi apa yang saya ingini dan saya masih diri saya yang dulu....

1 comments:

Unknown said...

Firman Allah s.w.t : an-Nisa’ :69-70
"dan sesiapa Yang taat kepada Allah dan RasulNya, maka mereka akan (ditempatkan di syurga) bersama-sama orang-orang Yang telah dikurniakan nikmat oleh Allah kepada mereka, Iaitu Nabi-nabi, dan orang-orang Siddiqiin, dan orang-orang Yang Syahid, serta orang-orang Yang soleh. dan amatlah eloknya mereka itu menjadi teman rakan (kepada orang-orang Yang taat)".

Salam ziarah dari saya,sebuah blog yang menarik,gaya penulisan yang bagus serta banyak info-info yang berguna boleh didapati,jemput muzakarah di blog saya dan jangan lupa,jadikan blog saya sebagai rakan blog anda..jazakallah.